Klachten
Kinderopvang en onderwijs zijn mensenwerk en waar mensen werken, kan er soms iets misgaan. Vaak is er sprake van een misverstand of miscommunicatie. Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Aarzel dan niet hierover in gesprek te gaan met de pedagogisch medewerker, de leerkracht, de teammanager, teamleider of directeur. Meestal kunnen dan de problemen worden opgelost. Mocht dit niet lukken dan kunt u zich beroepen op onze klachtenregeling. Voordat u een klacht indient bij de Geschillencommissie, doet u er verstandig aan het Klachtenloket Kinderopvang in te schakelen. Daar probeert men een voor beide partijen aanvaardbare oplossing te vinden. Lukt dit niet of wenst u geen gebruik te maken van het Klachtenloket Kinderopvang dan kunt u ervoor kiezen om uw klacht of geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie.
| |
U kunt bij de kinderopvang ook een klachtenformulier gebruiken om uw ontevredenheid te uiten. U kunt zo’n formulier vragen bij de pedagogisch medewerker of bij de manager kinderopvang of het klachtenformulier downloaden. Wij gaan zeer zorgvuldig om met elke kritische noot, vraag of klacht. Dit is voor ons waardevolle informatie waarmee we ons werk nog verder kunnen verbeteren. | |
Is er sprake van een vermoedelijk zedenmisdrijf dan moet dit meteen door u of door ons worden gemeld bij de (vertrouwens)inspecteur en bij de politie. De vertrouwensinspecteur bij de Inspectie van het Onderwijs is tijdens kantooruren bereikbaar op 0900 - 111 3 111 (lokaal tarief). Het adres van de landelijke klachtencommissie: Onderwijsgeschillen |
Agenda |
Contactgegevens |