LeerlingenzorgHet is belangrijk dat kinderen zich blijven ontwikkelen. Daarom volgen wij de ontwikkeling van onze leerlingen met behulp van observaties en toetsen. Aan de hand van deze gegevens kijken we hoe we ons onderwijs af kunnen stemmen op de kinderen. Om dit in de groep te organiseren maken we gebruik van groepsplannen. Hierbij wordt rekening gehouden met de verschillen tussen leerlingen. Kinderen die de stof snel begrijpen gaan na een korte instructie aan het werk. Vaak maken ze niet alle oefenstof, omdat zij dit niet nodig hebben. Daarnaast krijgen ze verdiepings- en/of verbredingsstof aangeboden. Er zijn ook kinderen die juist meer tijd nodig hebben om de stof te begrijpen. Als de andere leerlingen zelfstandig aan het werk zijn, worden zij door de leerkracht geholpen in de vorm van een tweede instructie of begeleide inoefening. We proberen zo achterstanden te voorkomen. Deze hulp wordt in principe in de klas aangeboden. In ons KOP staat onze leerlingenzorg uitgebreid beschreven. Ondersteuningsteam Soms maakt de leerkracht of u als ouder zich zorgen over de ontwikkeling van uw kind. Dan blijkt bijvoorbeeld dat uw kind ergens moeite mee heeft. Dat kan zijn met rekenen of taal, met concentratie, maar ook met samen spelen of samenwerken. De leerkracht overlegt dan met u en meestal ook met de intern begeleider over welke hulp gewenst is. Samen met u worden dan stappen ondernomen om uw kind die hulp of extra aandacht te bieden die het nodig heeft. Soms hebben we zelf niet voldoende mogelijkheden om de situatie van uw kind echt te verbeteren. We kunnen dan dan, na overleg met u, het ondersteuningsteam inschakelen. Het ondersteuningsteam kan advies geven, extra ondersteuning bieden of uw kind begeleiden naar andere hulp. Daarnaast heeft het ondersteuningsteam ook de mogelijkheid om aanvullend onderzoek uit te (laten) voeren. Kindcentrum ondersteuningsprofiel (KOP) Meldcode Downloads: Websites: |
Agenda |
Contactgegevens |